la caisse du mouton
Antoine de Saint-Exupéry

Woody Allen, hip hip hurray ( porque sim )

Porque: entro na sala de cinema sem a euforia expectante de ver o Woody Allen; e porque: entro na sala de cinema com a calma expectante que pareço ter desenvolvido especificamente para os filmes do Woody Allen. Porque sim, comparo os filmes dele uns com os outros, mas (lugar comum, whatever) ele consegue que cada um seja único.
Porque faço sempre questão de não ler quaisquer sinopses antes do filme, especialmente com realizadores que ocupem lugarzinhos especiais. Porque sim, porque gosto da sensação de sair bem do cinema, (“bem” como quem diz “benzinho, sem declarações idólatras ao filme”) mas dar por mim no dia seguinte a lembrar-me de cenas do filme e a pensar “quero ter este filme na minha colecção”.


I was born into the Hebrew persuasion, but when I grew up I converted to Narcissism.
Sid Waterman (Woody Allen)

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I love you, really. With all due respect, you're a beautiful person. You're a credit to your race... I love you, really, you're a beautiful person. I love you, really.
Splendini, the Magician (Sid Waterman)



Sid Waterman: You're a pretty girl. You know, I think you could probably get this guy to get interested in you.
Sondra Pransky (Scarlett Johansson): Oh, you're silly...
S.W.: Yeah, particularly if he's got a twisted mind.
S.P.: How can we meet him?
S.W.: You know, I don't know... They have a class system. He's an aristocrat and, you know, we're... we're commoners. In fact according to his system, we're... I think we're probably classified as scum.

S.P.: Do you have a family?
S.W.: I had a wife but sh... she dumped me if you can believe that.
S.P.: Somehow...
S.W.: She thought I was immature and that I never grew up... I had a great rebuttal for her, I coulda nailed her, you know, but uh... I raised my hand, she would not call on me.

S.W.: I don't need to work out. My anxiety acts as aerobics.



I'm sandra aka margarete ~ acknowledgeyourself@gmail.com












































Uma árvore é uma obra de arte quando recriada em si mesma como conceito para ser metáfora.


Alberto Carneiro